Alla inlägg under januari 2011

Av negamind - 26 januari 2011 19:10

Det första jag tänker klaga på är virus.

Då menar jag, inte bara datavirus (vilket min dator haft ett par dagar), utan även förkylningsvirus.

Sjukt () många av mina vänninor har fått ett influensavirus som går just nu.

Saknar er, girls!!

Något jag också vill gnälla på är blinda, morgontrötta busschaufförer. Jag stod och väntade på bussen i går och var sjukt trött. Jag ville bara sätta mig i ett av de mjuka sätena och sova. Men det tyckte inte busschauffören.

Trots att jag hade reflexväst (mycket viktigt) och stod och vinkade körde han förbi mig. Jag skrek en ramsa fula ord som jag inte tänker repetera och till min stora förvåning tvärstannade bussen. Först trodde jag han hört mig, men jag sprang. Han öppnar dörrarna och muttrar något om "bär reflex, unge" och jag ställer mig och stirrar på honom. Han frågade om jag kunde gå och sätta mig. Jag skakade chockat på huvudet, men satte mig på en plats ändå.

!!!

Blir så irriterad... Är det mitt fel att han är blind?


Nåja, vi hörs och synes.

Av negamind - 23 januari 2011 17:37

Idag satt jag på bussen hem. Jag sitter gärna i framsätena. Jag blir liksom lätt åksjuk. Väldigt jobbigt, speciellt när den skakar och guppar. Jag satt och lutade huvudet mot fönstret och såg lite dyster, mest för att jag inte hade hittat en anledning att vara glad. På tredje hållplatsen går en dam i 60årsåldern på. Hon börjar först att sätta sig på sätet bredvid mig, men sen blänger hon på mig, fnyser och går och sätter sig någon annanstans.

Jag blev helt chockad! Vad var det? Var det något fel på mig? Var det för att jag hade skinnjacka? För att jag såg så dyster ut? För att jag har piercing i näsan och läppen? Men visst, om hon inte ville sitta vid mig, så fine! Det behöver hon inte. Men man behandlar inte någon så, oavsett färg eller form. Varje sig jag hade varit en överdrivet sminkad och brun fjortis eller om jag varit en punkare med färgglatt hår hade jag inte velat bli behandlad så. Vad är det med äldre nu för tiden? Dem hade en annorlunda uppväxt än den här generationen, betyder det att dem får säga vad dem vill till oss? När den här generationen blir pensionärer, ska vi gå och gnälla på vad den nyaste generationen håller på med?

Det verkar inte rätt, man ska få vara precis som man vill UTAN att bli kränkt av gamlingar! De äldre måste lära sig att acceptera oss, precis som vi måste acceptera de äldre för hur dem är!

Och ännu värre, det är inte första gången en gamling diskriminerar en ungdom framför mig. På tåget förra veckan så satte jag mig vid en kille med svarta kläder, kedjor och snaggat hår. Som den rysligt sociala person jag är började jag prata med honom. Han var väldigt trevlig och social, han med. Sen kommer en kvinna, antagligen över 60 år. Hon började direkt gnälla på honom om att "hans klädstil var ju inte klok" för sånt hade dem ju inte på hennes tid.

Nej, det hade dem inte, men nu är det inte hennes tid, utan vår tid. Det ger oss tillåtelse att se ut precis hur fan vi vill och vara precis hur vi vill och ha vilken läggning som helst!

Så ni äldre, backa och låt ungdomarna stiga fram.

För det är vår tid nu. 

Presentation

- Why life sucks -

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Har du någon gång blivit orättvist behandlad/behandlat någon orättvist?
 Händer hela tiden...
 Ett par gånger, kanske.
 Tja, någon gång.
 Njäe, inte vad jag vet. Kanske.
 Näpp, aldrig.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards